Het bleek niet (meer) goed mogelijk om met een iPhone van Apple op een eenvoudige manier door het menu van de website te navigeren. Van elk menu-onderdeel waar een pijltje aangeeft dat er meer keuzes zijn, kon de popup niet worden geopend. Als je dat probeerde verdween het opengeklapte menu en gebeurde er helemaal niets. Raar genoeg werkte het op de iPad wel.
Dat maakt het eigenlijk onmogelijk om de website te bezoeken, omat het menu toegang geeft tot alle onderdelen van de website. Slechts met kunst en vliegwerk was het mogelijk om via omwegen bepaalde onderdelen te bereiken. Dat is uiteraard erg frustrerend.
De uiteindelijke oorzaak bleek een vertraging van enkele milliseconden bij het openen van de popups. Die vertraging is verwijderd waardoor nu op alle apparaten de popups sneller openen. Dat zal mogelijk even wennen zijn.
Het werkt nu weer zoals bedoeld. Als je de hoofdonderdelen van het menu wilt kiezen, dan moet je zo'n onderdeel 2x aanklikken (na de 1e touch wordt namelijk gewacht wat je volgende handeling zal zijn).
Edit 27-02 22:12 uur: Er schijnt toch nog een probleem te zijn. We duiken er opnieuw in.
Update 28-02 00:05 uur: Het leven van een programmeur gaat niet over rozen met zoveel verschillende devices in de wereld. Apple is begonnen met muissupport voor de mobiele devices en dat heeft de wereld op zijn kop gezet. Er is desondanks een patch gevonden die lijkt te werken. Als het niet in één keer werkt moet je helaas je cache van je iPhone legen, voordat de nieuwe software werkt. Volg de link voor een korte beschrijving hoe je dat doet.